Programma 2017

Koningsdag Zeewolde!
Op woensdag 27 april is er vanaf 7 uur ’s ochtends tot 17 uur ’s middags van alles te beleven op het Evenemententerrein. Op het Flevoplein staat de bekende Rommelmarkt van Scouting Jan Wandelaar.

Koningsfeest woensdag 27 April in The Lux
Dit jaar wordt voor het eerst het Koningsfeest in The Lux gehouden. Welke band er optreed dat houden we nog even geheim. Dresscode voor deze avond is….Oranje. Trek je leukste outfit aan en zorg voor minimaal 1 tintje Oranje erin. Heb jij het origineelste Oranje outfit aan?

Toeristentrein
Tijdens Koningsdag rijd het toeristentreintje van 10 tot 16 uur door het centrum van Zeewolde. Een ritje is gratis, maar een vrijwillige bijdrage mag! Rijden jullie ook gezellig een rondje mee?

Touwtrekken
Durf jij het met je team aan het tegen een ander team op te nemen? Heb je geen team, maar wil je individueel meedoen, dat kan! We stellen ter plaatse nieuwe teams samen. Doe mee en laat zien hoe sterk je bent!

Oud Hollandse Spelen
Op het evenemententerrein staan diverse Oud Hollandse Spelen. Van een 1 meter hoog Jenga spel tot aan een reuzen spiraal, muizenspel, ring gooien, zaklopen, sjoelbak en nog veel meer!

Even Buiten
Ook dit jaar presenteert Even Buiten weer een aantal van hun activiteiten op het Evenemententerrein.

Vissen
Naast chillen is het ook dit jaar weer mogelijk om te drillen. Het drillen van vis houdt in dat de visser zijn gehaakte vis gaat proberen te landen, dit kan gesimuleerd worden met de drill machine! Deze machine kent programma´s om het gevecht met bijvoorbeeld Snoek, Karper, Meerval maar ook serieuze gevechten met Tonijn, Zeilvis of bijvoorbeeld een Marlijn aan te gaan. Kom langs bij Visvereniging Ons Stekkie en probeer het eens uit!

Goede doelen markt
Het bestuur van de Oranjevereniging vindt het steunen van lokale goede doelen erg belangrijk en daarom stelt de Oranjevereniging ook dit jaar weer een aantal kramen beschikbaar om hun organisatie te promoten tijdens Koningsdag. Doelen die interesse hebben mogen hun motivatie sturen naar secretaris@oranjevereniging-zeewolde.nl. Uit alle inzendingen zullen wij een keuze maken.

Kleurplaten wedstrijd
Heb je op school de kleurplaat misgelopen en wil je wel meedoen, print hem dan zelf uit!

Dansoptredens
Gedurende de dag worden er een aantal dansoptredens verzorgt door de dansgroep van UDX en de Streetdance groep van The Gym.

Foodcourt Koningsdag – Marktstraat
Om 11 uur start er een Foodcourt op het nieuwe pleintje bij de Boni die geopend is tot 20 uur ’s avonds.

Nieuwsgierig geworden:
Volg de berichten in deze krant ,op onze Facebookpagina Oranjevereniging Zeewolde of via twitter @OranjeZeewolde

Zeewolde kleurt Oranje, Jij toch ook?

Programma 2017